دستکش های یکبار مصرف و حساسیت!

خرید دستکش یکبار مصرف

حساسیت های پوستی ناشی از استفاده دستکش یکبار مصرف نامرغوب در بین مردم بسیار شایع است؛ آمار به دست آمده نیز بدون در نظر گرفتن مصارف خانگی دستکش یکبار مصرف می باشد. به این ترتیب اگر بخواهیم میزان حساسیت خانم های خانه دار را نیز به این آمار اضافه کنیم، با عددی بسیار بزرگ و قابل تامل مواجه خواهیم شد. عده ای راهکار جلوگیری از حساسیت را عدم استفاده از دستکش یکبار مصرف می دانند. اما استفاده از این نوع دستکش در بسیاری از مواقع لازم است. به همین دلیل باید به دنبال راهکاری تازه و همیشگی باشیم. تولید دستکش های یکبار مصرف با کیفیت تنها راه حل مقابله با این آلرژی است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح داده ایم.

دلایل ایجاد حساسیت در زمان مصرف دستکش یکبار مصرف

اصلی ترین عامل ایجاد حساسیت در زمان استفاده از دستکش یکبار مصرف، لاتکس است. لاتکس ماده ای از صمغ درخت کائوچو است که در کشور آفریقا و جنوب آسیا یافت میشود. 

این ماده برای تولید محصولات مختلف پزشکی از جمله سوند، بالن های معده و … کاربرد دارد. حساسیت به لاتکس به دو صورت حساسیت های پوستی و تنفسی خود را نشان می دهد. 

از علائم حساسیت پوستی به لاتکس می توان به قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن دست، کهیر، خارش و … اشاره کرد. در حساسیت تنفسی نیز خود را به صورت آبریزش بینی، التهاب و خشکی بینی اشاره کرد.

در ساخت لاتکس پروتئین هایی استفاده می شود که پس از ساخته شدن و شسته شدن، روی دستکش باقی می ماند. پروتئین باقی مانده سبب ایجاد حساسیت می شود. نکته قابل توجه این است که نمی توان پروتئین را به صورت کامل از فرایند تولید حذف نمود.

مرکز پخش دستکش یکبار مصرف

 

بهترین جایگزین برای دستکش های حساسیت زا چیست؟

همانطور که گفتیم حذف دستکش یکبار مصرف غیر ممکن است؛ بهترین جایگزین برای دستکش های یکبار مصرف لاتکس، دستکش هایی است که ترکیبات نیتریل و نئوپرن داشته باشد. 

علاوه بر این دستکش هایی که دارای ترکیبات وینیل می باشند، تقریبا هیچ نوع حساسیتی را ایجاد نمی کنند. در صورتی که حساسیت جزئی مانند کهیر یا سوزش در زمان استفاده از دستکش وینیل احساس کردید، بهتر است آن را تعویض کنید. چرا که در بیشتر اوقات به دلیل عدم تهویه هوا این اتفاق می افتد.

 

آیا دلایل دیگری برای بروز حساسیت وجود دارد؟

بهتر است بدانید که استفاده از دستکش های یکبار مصرف همیشه هم سبب بروز حساسیت نخواهد شد. اگر در شغل خود با مواد شیمیایی سروکار دارید، باید بدانید که یکی از دلایل بروز حساسیت تماس مداوم با همین مواد می باشد.

شاید تصور کنید که استفاده از دستکش یکبار مصرف مانع از بروز حساسیت در تماس با مواد شیمیایی می شود. اما پارگی و سایش دستکش ها در اثر حرارت و تماس اجسام تیز، سبب نشت مواد شیمیایی خواهد شد. در نتیجه مواد شیمیایی به پوست شما تماس پیدا کرده و حساسیت ایجاد می کند.

به این نکته توجه کنید که پس از حدود یک ساعت باید دستکش های خود را عوض کنید؛ چرا که مواد شیمیایی به پوست شما نفوذ می کند.

 

چه عاملی از حساسیت زا بودن دستکش ها جلوگیری می کند؟

فروش دستکش یکبارمصرف

کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت دستکش های یکبار مصرف استفاده می شود، نقش زیادی در حساسیت زا بودن آنها دارد. 

همانطور که گفتیم دستکش های لاتکس اصولا سبب بروز حساسیت های پوستی و تنفسی می شود اما کیفیت و نحوه تولید این نوع دستکش ها نیز تاثیر زیادی در حساسیت زا بودن یا نبودن دستکش ها دارد.

یکی از بهترین جایگزین های دستکش های لاتکس، دستکش یکبار مصرف فریزری می باشد. البته پلاستیک استفاده شده در فرایند تولید این نوع دستکش نقش موثری در کیفیت آنها دارد. 

کارخانه سینا پلاستیک تولید کننده دستکش یکبار مصرف فریزری می باشد. این کارخانه با استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه در فرایند تولید، بهترین محصول را در اختیار شما قرار می دهد.

فروش دستکش های یکبار مصرف در سینا پلاستیک

شما می توانید دستکش یکبار مصرف فریزری را با قیمت عمده تهیه کنید. عمده فروش این کارخانه به مراکز درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان ها، آزمایشگاه، صنایع غذایی مختلف، رستوران ها و کافی شاپ ها و … می باشد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش در هر جای ایران که هستید، با ما تماس بگیرید.

BaharAdmin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *