نحوه نگهداری از مواد غذایی در استفاده از کیسه فریزر

فروش ویژه کیسه فریزر رولی

فریز کردن مواد غذایی از جمله کارهایی است که برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی و فرآورده های آن صورت میگیرد. موادی همچون مرغ، گوشت، انواع سبزیجات و برخی غذاهای نیمه آماده، گزینه مناسبی برای این کار می باشند. همچنین فریز کردن برخی از مواد غذایی که در زمانهای  خاصی از سال موجود می باشند، کمک زیادی به تهیه انواع خوراکی ها در فصول مختلف سال میکند. در زمان بسته بندی و نگهداری مواد غذایی در کیسه فریزر باید از کیسه های مناسب و با کیفیت استفاده کنیم تا پاره و سوراخ نشده و هوا به داخل کیسه فریزر نفوذ نکند. دمای فریزر یکی از گزینه های مهم برای این منظور می باشد که این دما بین منفی ۱۸- تا۴+ متناسب با دمای محیط و اینکه در چه فصلی از سال هستیم، متغیر می باشد.

در زمان بسته بندی مواد غذایی باید به این نکته توجه داشته باشیم که مواد غذایی را به اندازه هر بار مصرف، درون کیسه ها ریخته و نگهداری کنیم. نوع ماده غذایی، تعداد، خام یا پخته بودن آن و تاریخ بسته بندی، از گزینه های دیگری است که در زمان بسته بندی مواد غذایی باید به آن دقت کافی نمود. انجام تمام این کارها باعث میشود تا مواد غذایی سالم تر و با کیفیت بیشتری در اختیار داشته باشیم.

کیسه فریزر رولی

کاربرد و فواید نگهداری مواد غذایی در کیسه فریزر

با توجه به مطالب فوق الذکر و کاربرد عمده کیسه فریزر در حفظ ارزش مواد غذایی و ثبات کیفیت آن از این رو فوایدی برای روش مذکور در نظر گرفته شده است که از جمله آنها:

حفظ تازگی و طراوت و کیفیت مواد غذایی:  نگهداری از مواد غذایی درون کیسه فریزر با کیفیت و مرغوب مانع از رشد باکتریها و مخمرها، درون مواد غذایی شده و آنها را برای مدت طولانی سالم و تازه نگه میدارد.

کاهش دادن فعالیت های آنزیم ها: کم شدن فعالیت آنزیم ها از دیگر ویژگی های استفاده از کیسه فریزر مرغوب می باشد این امر باعث حفظ کیفیت مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آنها میشود .

یکی از کارهای مهمی که در زمان استفاده از کیسه فریزر باید در نظر گرفته شود، نوع ماده غذایی است. برخی از مواد غذایی زمان کوتاهتری در فریزر قابل  نگه داری می باشد و برخی ماندگاری بیشتری دارند.

مثلا گوشت بین ۶ تا ۹ ماه قابل نگهداری می باشد و سبزیجات بین ۸ تا ۱۲ ماه می باشد. ماهی و فراورده های دریایی بین ۳ تا ۶ ماه قابل نگهداری در فریزر می باشند. نگهداری طولانی مواد غذایی در فریزر باعث از بین رفتن خاصیت مواد و بی کیفیت شدن آنها میشود.در کل بهترین زمان نگهداری مواد غذایی درون فریزر بین ۱ تا ۶ ماه می باشد.رعایت این موضوع  منجر به داشتن مواد غذایی سالم تر و با کیفیت بیشتری میشود که در نتیجه، سلامت جسمی افراد خانواده را در بر دارد.

نایلون بسته بندی رولی

نکات مهم در نگهداری مواد غذایی در کیسه فریزر

 کیسه فریزر در مدلها، ابعاد و جنس های مختلفی تولید میشود که استفاده از هر کدام از آنها با توجه به نیاز افراد، باعث صرفه اقتصادی می شود. کیسه فریزرهای رولی، زیپ کیپ، چسبدار، جعبه ای و …انواع مختلفی از این محصول هستند.

استفاده از کیسه فریزر مانع فاسد شدن مواد و حفظ رنگ و خاصیت آنها میشود. در زمان استفاده از کیسه فریزر باید مراقب بود تا پاره نشود زیرا پاره و سوراخ شدن آن سبب فاسد شدن ماده غذایی میشود. در تهیه و تولید کیسه فریزر نباید از مواد شیمیایی و بی کیفیت استفاده شود. مواد اولیه این محصول باید دارای بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد لازم باشد زیرا استفاده از این محصول با سلامت افراد رابطه  مستقیمی دارد.

کیسه فریزر باید شفاف و بدون رنگ باشد. رعایت تمامی موارد فوق، باعث نگهداری سالم مواد غذایی و حفظ ارزش و کیفیت آنها در طولانی مدت میشود

نکته مهم آخر همین است که با توجه به اینکه ویسه فریزر در ابعاد و مدلهای مختلف و قیمتهای متفاوتی تولید می شود، اما نکته مهم و اساسی کیفیت و مرغوبیت این محصول است.  

 

نحوه بسته بندی مواد غذایی در فریزر

نحوه بسته بندی مواد غذایی در فریزر شامل موارد زیر است:

  • استفاده از ظروف پلاستیکی در فریزر:

ظروف پلاستیکی مواد غذایی یکبار مصرف در اندازه های مختلفی وجود دارند و از لحاظ قیمتی بسیار مقرون بصرفه هستند ولی، یکی از معایب آنها ایجاد فرورفتگی در آنهاست. این ظروف پلاستیکی برای فریزر کردن باقی مانده مواد غذایی یا سوپ مناسب هستند.

  • استفاده از کیسه های پلاستیکی برای فریزر کردن مواد غذایی: 

یکی دیگر از روش های بسته بندی مواد غذایی در فریزر که از ورود رطوبت به درون محتویات مواد غذایی و بو گرفتن آن ها جلوگیری می کند، کیسه های پلاستیکی فریزری هستند.

نمونه های دیگر این بسته بندی ها شامل کیسه های زیپ دار، فویل آلومینیومی و نایلکس است.

کالاهایی که برای بسته بندی از آنها استفاده می کنید باید از مواد ضد رطوبت ساخته شده باشند و برای سلامتی انسان ضرری نداشته باشد.

برای آشنایی با مواد استفاده شده در تولید کیسه فریزر هم میتوانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

  • استفاده از ظروف شیشه ای در فریزر: 

ظروف شیشه ای که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند دارای سایزهای مختلف هستند. از مزایای این ظروفها میتوان به ایجاد نظم درون فضای فریزر اشاره کرد. همین مزیت موجب می شود تا بتوان از اکثر کشوهای فریزر استفاده کرد.

ظروف شیشه ای یکی از محبوبترین وسیله ها برای نگهداری مواد غذایی در فریزر است چون، دچار فرورفتگی نمی شود و برای مدت زمان طولانی تری میتواند مواد غذایی را نگهداری کند و اینکه لکه غذاها را به خود جذب نمی کند.

خرید پلاستیک فریزر

خرید پلاستیک فریزر یک موضوع مهم است زیرا با انتخاب درست میتوانید غذاهایتان را به صورت صحیح نگهداری کنید.

نکات مهم در هنگام خرید پلاستیک فریزر:

  1. اندازه و ظرفیت: ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید و سپس اندازه و ظرفیت مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  2. جنس و کیفیت: جنس پلاستیک با کیفیت و مقاوم را انتخاب کنید تا بتوانید طولانی مدت از آن استفاده کنید.
  3. قابلیت تعویض: بهتر است پلاستیک فریزری را انتخاب کنید که دارای درپوش قابل تعویض باشد تا بتوانید به راحتی غذاها را در آن نگهداری کنید.
  4. برند معتبر: انتخاب برند‌های معتبر و معروف می‌تواند اطمینان بیشتری به شما بدهد.
  5. قیمت: قیمت پلاستیک فریزر نیز مهم است، اما بهتر است کیفیت و عمر مفید محصول را نیز در نظر بگیرید.

برای خرید پلاستیک فریزر نیز میتوانید از طریق شرکت سینا پلاستیک نسبت به خرید مورد نظر خود اقدام نمایید.

برای آشنایی بیشتر با نکات خرید کیسه های فریزر ارزان قیمت میتوانید لینک مورد نظر را مطالعه نمایید.

و برای آگاهی بیشتر در خصوص نقش شرکت های تولیدکننده کیسه فریزر هم میتوانید لینک مورد نظر را کلیک کنید.

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر موجب حفظ شدن کیفیت مواد غذایی می شود و در عین حال باعث جلوگیری از مضرات دیگر آن می شود. غذاهای منجمد که به طور مداوم در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر نگهداری می شود می توانند به صورت نا محدود نگهداری شوند.

به عنوان مثال مدت زمان نگهداری مواد غذایی به شرح زیر است:

گوشت مرغ تکه شده 9 الی 12 ماه

گوشت گوساله 6 الی 12 ماه

گوشت ماهی 4 الی 6 ماه

سوسیس 3 الی 4 ماه

دل و جگر مرغ  3 الی 4 ماه

پنیر 6 الی 12 ماه

کره 9 ماه

خرید کیسه فریزر به صورت عمده

کارخانه سینا پلاستیک تولید کننده انواع کیسه فریزر با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد. شما می توانید این محصول را به قیمت عمده و از درب کارخانه خریداری کنید. برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

برای مطلع شدن درباره چگونگی پخش عمده کیسه فریزر در شرکت سینا پلاستیک هم میتوانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

BaharAdmin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *